Unul dintre cele mai frumoase daruri cu care înzestrează natura femeile este posibilitatea de-a fi mamă. Atunci când rămâi gravidă ești năpădită de o serie de sentimente contradictorii. Și e normal. Începi să-ți pui o mie de întrebări, auzi deja o sumedenie de sfaturi și cel mic nici nu s-a născut. Trebuie să știi însă că fiecare copilaș este unic. Indiferent de câte sfaturi vei primi, tu vei ști cu siguranță să le filtrezi, sau să încerci metode noi. E în instinctul tău. 

Însă, în cazul în care ai nevoie de un ghid scurt care să te liniștească, am scris noi unul pentru tine. 

 

Mănâncă sănătos

Din momentul în care ai decis că vei fi mamă alimentația ta și stilul tău de viață vor afecta copilul, fie pozitiv, fie negativ. Alegerea e a ta. Însă, pentru a avea un copil sănătos și voinic trebuie să excludem țigările, cafeaua, băuturile acidulate, fast-food-ul, mâncărurile prea grase, dulciurile din comerț, alcoolul și alte stimulente. 

Un bebeluș este o responsabilitatea pentru toată viață. E datoria ta să o înceapă cât mai sănătos. Alimentația ta ar trebui să fie bogată în fructe, proteine, legume, lapte și ouă. Recomandăm toate produsele animale cumpărate de la țară. 

Fructele și legumele cumpărați-le din piață, nu din supermarket. 

 

Ai grijă de mintea ta 

mamele la început

Acum că știm ce mâncăm, trebuie să avem grijă de bucătăria minții: psihicul nostru. 

Dacă simți că e totul copleșitor, vorbește cu apropiații tăi care au mai trecut prin asta! Iar dacă simți că ai nevoie de mai mult ajutor de atât, apelează cu încredere la un psiholog! 

Unul dintre secretele de bază pentru liniștea ta este odihna. Apoi o alimentație sănătoasă. Ca să te mai eliberezi de griji, plimbă-te cu cei dragi! Chiar dacă ești gravidă asta nu înseamnă că trebuie să fii sedentară. Poți crea împreună cu un antrenor o rutină foarte ușoară ca să te menții în formă, dar să îți și hrănești mintea cu serotonină. 

Atunci când ești gravidă au loc o serie de schimbări hormonale care îți pot genera stări de nervozitate, agitație și chiar tristețe. Eliminând serotonină, te vei simți vizibil mai bine! 

Un psiholog îți va recomanda o serie de exerciții de respirație și relaxare prin care îți poți potoli mintea în momentele grele. Însă, poți cere și exerciții de meditație pentru a reuși să îți golești mintea și să îți concentrezi atenția pe ce e mai important: tu și copilul tău. 

 

Nu pune prea multă presiune pe tine!

 

După ce se naște cel mic majoritatea mamelor suferă de depresie post-partum. În mare, datorită eliberării de hormoni, dar și dificultății sarcinii. În cazul în care îți permiți un psiholog, îl recomandăm din tot sufletul. Dacă nu, încearcă să nu te închizi în tine! Vorbește cu cei dragi despre starea ta. 

Copilul tău va prelua starea ta. E bine să înveți să îți gestionezi emoțiile ca să îți păstrezi mereu calmul și să îi poți oferi atenția ta atunci când are nevoie de ea. 

Nu pune presiune pe tine să fii mama perfectă! Nu există nici măcar omul perfect. Dă tot ce ai mai bun și fii blândă cu tine dacă ai uneori impresia că nu îți iese. 

 

Îți dorim succes și fericire în noua ta călătorie! 

Pentru orice servicii de botez îți stăm la dispoziție oricând. Verifică pachetele noastre aici!