Ai căutat pe tot Internetul, ți-ai făcut liste, ai sunat prieteni, ai încercat să rezolvi totul, cum știi tu mai bine. Ești copleșită. Organizarea unui botez nu este tocmai atât de ușor pe cât credeai tu că este. E vorba și de multă presiune la mijloc pentru că un botez este cel mai important eveniment din viața ta și a celui mic. E modul tău de a-i pava drumul spre viața care-l așteaptă de acum înainte, plină cu suișuri și coborâșuri.
Sunt foarte multe detalii de care trebuie să ții cont, dar cel mai important lucru la organizarea unui botez este ordinea acestor detalii. Fiecare activitate depinde de cealaltă. De aceea, noi ți-am creat un ghid complet în care îți explicăm pas cu pas, în ordine, și foarte clar tot ce ai de făcut. Tot ce trebuie să faci este să-l urmezi cu sfințenie.
La finalul articolul ți-am creat un .pdf cu lucrurile și acțiunile de care ai nevoie pentru a fi sigur că nu ai omis ceva. O poți descărca după ce termini de citit articolul.
Alegerea bisericii
Aici îți vei ușura treaba dacă alegi pentru botez o biserică pe care tu sau familia ta extinsă o frecventează. Însă, dacă ai deja un duhovnic, poți face botezul la biserica de care aparține. În cazul în care nu te încadrezi în niciuna dintre categoriile menționate, trebuie să ții cont de câteva aspecte:
- Proximitatea bisericii de restaurant;
- Disponibilitatea preotului;
- Felul în care desfășoară biserica aleasă de tine botezurile;
Toate acestea le poți discuta cu preotul tău ca să nu existe neplăceri.
Alegerea nașilor de botez
Alegerea nașilor este o decizie foarte mare pentru că cei care primesc acest rol vor avea responsabilitatea de-a fi părinții spirituali ai copilului tău. Astfel, atunci când îi alegi fii sigur că sunt oameni la care ții, în care ai încredere. Cât și persoane responsabile, în general. Dacă nu sunt informați cu privire la atribuțiile pe care le au în rolul de nași, ar fi cazul să le explici în detaliu.
Părinții spirituali ai copilului tău pot fi: nașii voștri de cununie, ai părinților, oricine din familia apropiată sau chiar niște prieteni foarte buni.
Alegerea datei pentru botez
Este foarte important ca botezul să nu pice într-o perioadă de post sau într-o zi de sărbătoare. O altă variabilă pe care trebuie să o iei în considerare este și disponibilitatea nașilor. După ce alegi câteva date, verifici disponibilitatea bisericii, cel mai bine ar fi să te consulți și cu nașii.
Locația
Deja în punctul ăsta al organizării începi să înțelegi că toate lucrurile trebuie să se lege. Ai prins mai multă încredere în tine. De aceea, reușita petrecerii de botez depinde foarte mult de alegerea locatiei. Factori de care trebuie să ții cont: numărul aproximativ invitaților, preferințele lor alimentare, cât și tematica botezului.
Vara majoritatea restaurantelor și sălilor de evenimente sunt rezervate nunților. Ca să nu ai parte de surprize, recomandăm să îți faci din timp o listă cu locațiile ideale pentru botezul celui mic. Bazează-te pe recomandările prietenilor sau ale rudelor, mai degrabă decât pe ce vezi în online.
Trebuie să ai în vedere ca locația să aibă la dispoziție și zone de joacă sau măcar facilități care să fie atât de placul copiilor, cât și pe cel al părinților. Copiii au foarte multă energie, iar dacă nu au un colțișor al lor, se vor plictisi și vor deveni agitați.
Lista de invitați
După cum am menționat deja, toate se leagă. După ce ai ales locația, în funcție de estimarea invitaților, e timpul să creezi lista reală a invitaților la botez, bazată pe mărimea locației și pe preferințele tale personale.
Tematica de botez
Poți alege o tematică de botez pentru a da o notă deosebită petrecerii. Poate să fie Disney, sau anii ‘80 sau prinți și prințese. În cazul în care dai evenimentul o tematică, tot ceea ce ține de el trebuie să se potrivească la fix cu ea. Poți impune inclusiv un dress code ca să fie toată lumea îmbrăcată în stilul petrecerii.
Crearea invitațiilor
Acum ai toate datele: locul și data botezului, locația, petrecerea de botez, nașii și tematica. Este timpul să treci la pasul următor: crearea invitațiilor. Acestea trebuie să fie în ton cu toate alegerile făcute, dar în special cu tematica.
Dacă nu îți permite timpul, există și site-uri unde poți crea invitații virtuale, spre exemplu canva.com.
Odată create invitațiile, trebuie trimise cel puțin cu o luna înainte de botez.
Transport, cazare
Dacă o să consulți lista de invitați, o să observi că unele persoane locuiesc în afara Bucureștiului. În acest caz, este datoria ta să le asiguri o cazare aproape de botez, sau orice cazare. Ideal este să le pui la dispoziție și o modalitate de transport între cazare, botez și locație. Soluția pe care ți-o sugerăm este ca hotelul, restaurantul și botezul să se se afle în aproximativ aceeași zonă. Dacă nu, pe lângă toate cheltuielile, trebuie să închiriezi și un microbuz.
Meniul de botez
Ai făcut deja pași imenși în organizare. Toate aspectele grele au trecut. Acum am rămas la finisaje. Însă, detaliile contează foarte mult în organizarea unui botez. Înainte să alegi meniul, trebuie să discuți cu invitații pentru că pot exista oameni cu probleme de sănătate sau alegeri alimentare diferite față de ale tale.
Tortul de botez ar trebui să fie în ton cu tematica petrecerii și să fie pe placul celor mici, adică să fie colorat și decorat cât mai vesel.
Fotograf, video, DJ
Am decis să grupăm toate aceste servicii la un loc, chiar dacă fiecare au câte un rol diferit în cadrul botezului.
Un fotograf bun va reuși să capteze toate emoțiile simțite la evenimentul vostru special. Acest lucru este valabil și pentru cameramanul pe care îl alegeți. Ei nu se vor ocupa doar de filmarea și de fotografierea întregului eveniment, cât și de montarea materialului video și editarea pozelor de la botez.
Pe site avem câteva pachete foto video pe care le poți viziona, ca să știi sigur care se potrivește cel mai bine nevoilor tale.
Muzica joacă cel mai rol important pentru o petrecere de botez reușită. Avantajul unui DJ este că prețul este mai mic și vine cu un reportoriu mai vast de piese decât o trupă live.
La noi găsești pachete de DJ pentru botez, adaptate pentru un număr specific de oameni. Fiecare pachet conține toate condițiile necesare unui DJ profesionist pentru a-și realiza treaba în condiții optime. DJ-ii Botez de Basm sunt acreditați, au licențele plătite la zi, plus experiență de cel puțin 5 ani.
Accesorii Petrecere
Ca la orice eveniment, un lucru esențial este să creezi atmosferă și, în același timp, să ții și invitați angrenați. O listă de accesorii importante ar fi:
- Lumini dinamice sau statice;
- Mașină de făcut baloane (foarte amuzantă pentru cei mici, dar și pentru cei mari);
- Cabină foto + props;
- Mașină de făcut fum.
Decorațiuni și accesorii de botez
Decorațiunile de botez se referă la baloane, flori, dar și placecarduri cu numele invitaților la fiecare masă. Ține minte că totul trebuie să se potrivească foarte bine cu tema aleasă!
Ținute și machiaj
Chiar dacă pare simplu, evenimentul vostru special merită tratament special. Un sfat este să îți angajezi un make-up artist, dar și o croitoreasă care ar putea crea ținute pentru tine, pentru cel mic și pentru soțul tău, care să se muleze perfect pe temă, dar și pe dorințele voastre.
Ursitoare sau animatori
Ursitoarele și animatorii sunt 2 opțiuni importante pentru a-i ține pe cei mici ocupați, dar și pentru a completa atmosfera tematicii alese. Dacă ai ales ideea de prinți și prințese, imaginează-ți cât de bine s-ar potrivi câteva ursitoare îmbrăcate în zâne bune. Nu uita să verifici dacă ursitoarele și animatorii aleși au comentarii negative pe Internet în legătură cu seriozitatea, prestația sau alte aspecte importante de genul!
Album foto
După o perioadă de timp de la petrecerea de botez, vei primi de la fotograf pozele de la eveniment. Însă, chiar dacă le ai în format electronic, cel mai frumos arată sub forma unui album foto.
Imaginează-ți că peste ani și ani, te vei uita cu plăcere la pozele pline cu amintiri frumoase, trăite alături de familie și prieteni! Acestea sunt absolut toate aspectele pe care trebuie să le ai în vedere atunci când organizezi un botez. Pare complicat, însă o să îți intri în ritm și trebuie să ai încredere în tine pe tot parcursul organizării. Sigur că va presupune foarte multă răbdare, dar rezultatul final o să merită tot efortul!
Dacă mai ai nevoie de sfaturi sau ai întrebări legate de ghidul nostru, nu ezita să ne contactezi!